Kan man sy ballongyngerne?

 

Jeg havde sat mig for at sy en "fortællequilt" (a story quilt) Et tæppe som tager udgangspunkt i en historie - et minde, og denne quilt skulle handle om de tivoliture, min søster og jeg havde hvert år, da vi var børn.

Vi var altid i ballongyngerne, for det kunne min mor så godt lide.
Men kan man sy en allongynge.
Jeg prøvede mig frem med forskellige modeller. Først overvejede jeg, at applikere den på.
Men så besluttede jeg mig for at prøve at lave den som en blok.



Udfordringen er, at siderne runder, og de enkelte dele er ikke særlig store.

Men det lykkedes efter flere forsøg til sidst


Så skulle jeg finde ud af kurvene. 

Jeg havde noget stof, der ligner flet - det var bare perfekt.

Så er der stativet, der binder ballonerne sammen.


Og sådan kom den færdige quilt til at se ud

"En dag i Tivoli"

Og du kan jo selv gætte, hvad vi prøvede.

Kommentarer